Kiitele-etusivu

SuMen keskustelupalsta

Suomen Metsänkävijät

Tervehdys Mänkijä!

Olet lähdössä mukaan Kiiteleelle, hyvä! Toivotamme sinut tervetulleeksi Metsänkävijälippukuntien yhteiselle talvileirille 13.-18.4.2006.

Tässä leirikirjeessä on yleistä tietoa leiristä sekä varustelista ja vapautusanomus kouluun sitä tarvitseville. Seuraava leirikirje tulee maaliskuussa, ja sitä odotellessa voit käydä Kiiteleen nettisivuilla http://kiitele.partio.net/

Kiitele järjestetään pääsiäisenä 13..18.4.2006 puolustusvoimien harjoitusalueella Taivalkoskella. Taivalkoski sijaitsee 130km Oulusta Kuusamon suuntaan. Kiiteleelle on tulossa sinun kanssasi noin 300 partiolaista eripuolilta Suomea. Lippukuntasi ohjeistaa sinua tarkemmin kuljetuksista leirille.

Leirialue on tilava, jossa mahdumme kaikki tekemään ohjelmat, avajaiset, päättäjäiset, kisat sun muut, saunomisetkin. Lunta paikalla on erittäin todennäköisesti, joten sukset kannattaa ottaa mukaan - jos vain semmoiset omistat. Leirin ohjelma koostuu pääosin erätaitojen opettelusta ja talvisesta hauskanpidosta.

Kiiteleellä yövytään kaminateltoissa ja jokainen toimii jossain vaiheessa kipinämikkona yövuoroissa. Kipinämikon vastuullisena tehtävänä on valvoa kaminan tulta, ettei se pääse leviämään ja että teltassa on tasainen hyvä lämpötila. Kipinämikon tehtävään liittyy tärkeitä ja vastuullisia asioita, joten toivottavasti opettelette kipinämikkona olemista ennen talvileiriä esimerkiksi vartion retkellä.

Leirille ei oteta kännyköitä, mutta leirillä tulee olemaan puhelinnumero, johon vanhemmat voivat soittaa hätätapauksessa. Puhelinnumero ilmoitetaan seuraavassa leirikirjeessä. Seuraavalla sivulla löydät varusteluettelon leiriä varten. Lisää tietoja leiristä saat ensi kirjeessä. Siihen asti, Adios!

Terveisin,
Tatu Lertola